سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خنده زیاد برحذر باش که دل را می میراند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :0
کل بازدید :4994
تعداد کل یاداشته ها : 3
103/2/17
3:38 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مصطفی شمسی[1]

خبر مایه

چگونگی تولید خازن:

این شرکت در ضمینه ساخت خازنهای متناوب برای اصلاح ضریب قدرتموتورران (دائم کار) و روشنایی فعالیت می کند.

مراحل تولید خازن:

1.تولید فیلم متالایزر:

خازن از دو الکترود ساخته شده است.بهمین منظور در تولید خازن از فیلمی که از جنس پلی پرو پیلن   استفاده می شود.ضخامت این فیلم در حد چند میکرون (µ8-5)است. در ابتدا این فیلم خام و بدون پوشش فلزی استکه توسط دستگاه متلایزر یک لایه بسیار نازک از فلز روی یا آلومینیوم به صورت بخار روی یک سمت آن فلز می پوشانند.

2.المنت پیچی:

فیلم متلایزر شده را در دستگاه المنت پیچ قرار می دهند و به تعداد دور معین که تعیین کننده ضرفیت خازن می باشد به دور یک لوله پلاستیکی می پیچند.

3.فلز پاشی(اسپری):

فلز روی که به صورت مفتول روی به قطرmm1.5 می باشد با قوس الکتریکی ذوب شده و توسط باد به صورت پودر داغ به قطبین خازن پاشیده می شود.نفوذپذیری روی در لایه های دو سر خازن و اتصال آن با فلز سطح فیلم باعث ایجاد قطب خازن (محل اتصال خروجی) می شود.

4.عملیات حرارتی(کوره هوای خشک):

جهت جلوگیری از تلفات داخلی df خازن و عدم آسیب پذیری المنت ها در داخل کوره هوای خشک در

 دمای 110درج به مدت 11-10 ساعت قرار داده می شود.

5.برس زنی :

جهت برداشتن هر گونه روی اضافی ناشی از اسپری که سطح المنت و یا در داخل کر خازن وجود دارد از این دستگاه استفاده می شود.

6.پاک سازی الکتریکی(اعمال ولتاژ بالا):

توسط دستگاه های ولتاژ بالا ولتاژ متناوبی برابر با Un2(2برابر ولتاژ نامی خازن) به مدت 2 ثانیه به خازن اعمال می شود این عمل باعث می شود تا هر گونه نقسانی در مقدار ضرفیت و یا تلفات خازن وجود دارد بر طرف گردد.

7.لحیم کاری اتصال خروجی به دو قطب خازن:

در این مرحله بسته به درخواست مشتری نوع خروجی خازن می تواند سیم کابل کنتاکت و یا فیش با شد که به دو سر خازن لحیم کاری می شود.

8.تولید قوطی خازن:

توسط دستگاه ئتزریق پلاستیک قالب قوطی در ابعاد مختلف تولید می شود.

9.چاپ مشخصات و شماره پچ تولید:

در این مرحله مشخصات خازن شامل ضرفیت تلرانسولتاژ کاری و سایر مشخصات دآن توسط دستگاه چاپ پد بر روی قوطی زده می شود.همچنین شماره پچ تولید (گروه تولید) توسط دستگاه جت پرینتر بر روی قوطی ها زده می شود.

10.المنت گذاری :

المنت را در داخل مطابق با آن قرار داده می شود.

11.رزین ریزی:

رزین یک ماده عایق می باشد که از دو قسمت شامل ماده دکستراویل و هارد نر مخصوص تشکیل شده استکه پس از ترکیب در داخل قوطی ریخته می شود و در پوش قوطی را بر روی آن قرار می دهند.رزین پس از چند ساعت سخت می شود و این ماده مانع از رسیدن هر گونه رطوبتی به خازن می شود.

12.تست نهایی ( test Final):

در این قسمت با استفاده از دستگاه metter LCR ضرفیت تلرانس وdf خازن تست می شود و موارد معیوب جدا می شود و خازن های سالم تحویل بسته بندی می گردد.

13. بازرسی ظاهری و بسته بندی:

در این مرحله خازن ها مورد بازرسی ظاهری قرار گرفته و سپس در داخل کارتن چیده می شود. درب کارتن ها را بسته و مشخصات روی کارتن را مطابق با خازن توسط مهر ثبت می کنند .سپس کارتن ها با برنامه تولید مربوطه تحویل انبار محصول می گردد.

 


89/12/24::: 3:51 ع
نظر()